Alles over de renovatie van Van der Valk Hotel Hengelo

Van der Valk blijft zichzelf opnieuw uitvinden. Als een hotel eenmaal staat, blijft Paul van der Valk kijken naar hoe het beter kan. Zelfs jaren later. Een terugblik op de grootscheepse renovatie van Hotel Hengelo. “Met een groot gebouw ben je altijd bezig.”

Het hotel heeft destijds het restaurant, de lobby, de ontbijtcorner en een groot gedeelte van de zalen in een nieuw jasje gestoken. Er is extra ruimte gecreëerd en alles is van een prachtig nieuw interieur voorzien. Paul van der Valk is directeur van Hotel Hengelo en nu de omvangrijke renovatie achter de rug is, kan hij echt genieten van ‘zijn’ hotel. “Mijn vrouw Hedwig heeft wederom de styling gedaan en ze heeft de smaak echt te pakken. Het resultaat was, zoals altijd, fantastisch.”

Het restaurant is uitgebreid met een goed geoutilleerde ontbijtcorner en schitterend ingericht met nieuw behang, plafonds en vloerbedekking, grote designlampen en trendy zithoekjes. Je kunt zowel knus samen zitten, als gezellig met anderen in het brasserie gedeelte of aan een mooie grote ronde tafel. “Tijdens de verbouwing heb ik me regelmatig afgevraagd of dit me geen gasten ging kosten,” zegt Paul. “We hadden het restaurant in verschillende ruimtes opgedeeld en afgeschermd zodat de mensen wel gebruik konden maken van het restaurant tijdens de renovatie. Maar ja, een beetje lawaai en rommel kon ik niet vermijden!”
Het was Hedwig die zorgde voor de sfeervolle inrichting van de begane grond. Grijs, wit en roze voeren de boventoon en door de speelse combinatie van verschillende meubels had het hotel een ware metamorfose ondergaan. Hedwig van der Valk: “Mijn uitgangspunt bij de nieuwe styling was ‘rust’. Een rustige, moderne basis maar wel met de klassieke ‘touch’ die Hotel Hengelo kenmerkt. Door veel met wit te doen, is dat goed gelukt. Als tegenhanger voor al dat frisse wit kozen we een warme kleur als contrast. Ik heb getwijfeld tussen dieporanje en cyclaamroze...uiteindelijk ben ik gegaan voor cyclaamroze. Nadat alles in gang was gezet, had ik nog één punt op de agenda. Onze gasten hebben wel eens gezegd dat ze het restaurant zo groot vonden. Daar wilde ik een oplossing voor. Vrienden van ons kwamen met het idee om de screens als roomdividers op te hangen. En inderdaad, door op een handige manier de screens op te hangen, creëerden we verschillende knusse plekken en hadden de gasten niet langer het gevoel dat ze in een grote zaal zaten.
Hotel Hengelo is geen strak designhotel. Integendeel: ik wilde juist zorgen dat gasten de warmte en sfeer van thuis ook hier in het hotel ervoeren. De huiselijke sfeer past veel beter bij ons hotel!

Hotel Hengelo was oorspronkelijk in een L-vorm gebouwd en recent is er nog een L aangezet zodat het een U-vorm is geworden. Paul van der Valk: “Het restaurant, de bar en de ontbijt/ lunchhoek hebben allemaal een facelift gekregen, net als de hal en een aantal van de vergaderzalen. Met een groot gebouw ben je altijd bezig. Je moet continu vernieuwen om bij te blijven. Vroeger bleef het interieur in de horeca eigenlijk lang hetzelfde. Vandaag de dag moet je om de vijf à tien jaar restylen en vernieuwen om mee te doen met trends.”

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en het webverkeer te analyseren. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Accepteer".

Back to top